Kolejnym etapem jest przygotowanie wyglądu strony – musi on być spójny z identyfikacją firmy. Bierzemy pod uwagę nie tylko logo i kolorystykę, ale również branżę, funkcje, jakie ma spełniać strona internetowa, a także inne elementy, które mogą mieć znaczenie – czasem jest to wystrój lub charakter wnętrza (np. w przypadku lokali gastronomicznych, hoteli) czy oferowane produkty lub usługi.
Umiejętny dobór tych wszystkich elementów pozwala na przygotowanie wyglądu graficznego strony, który następnie przedstawiany jest do akceptacji. Klient zapoznaje się z przedstawionym przez nas projektem, który jest wizualizacją przyszłej witryny. Ważne dla nas są wszystkie uwagi klienta dotyczące przedstawionego projektu, ponieważ pozwalają wypracować rozwiązanie nie tylko funkcjonalny, ale także odpowiadający wizji i preferencjom klienta.
Często po przedstawieniu projektu klientowi pojawiają się pytania o powód zaproponowanych rozwiązań i elementów grafiki. Dla nas istotne jest, żeby klient wiedział skąd biorą się pewne rozwiązania – nie wszystkie elementy służą wyłącznie estetyce, niektóre detale pełnią ważne funkcje, np: zwrócenie uwagi odwiedzającego na pewne informacje, wyróżnienie istotnych fragmentów strony czy np. ułatwienie nawigacji.
Prace nad tym etapem są kluczowe dla osiągnięcia właściwego efektu – ostatecznego wyglądu i funkcjonalności strony. Zatwierdzona przez zleceniodawcę grafika (layout) strony internetowej jest następnie wdrażana jako szablon do mechanizmów skryptowych.